Hållbarhet

Inom Elektroskandia har vi ett ständigt fokus på kvalitet, där vårt viktigaste mått  utan tvekan är graden av kundnöjdhet. Flera av våra aktiviteter följs upp på en daglig basis, och eftersom det är ett arbete utan slut bedrivs det på många olika områden och nivåer.

Det man kan mäta kan man också åtgärda. Därför har vi inrättat en central kundsupport, vilket gett oss underlag för att höja leveranssäkerheten till våra kunder. Under en femårsperiod har vi nästan halverat antalet felleveranser – från en redan låg nivå.

Vi på Elektroskandia bedriver sedan många år ett aktivt miljöarbete. Detta tar sig många uttryck: Vi prioriterar t ex att samarbeta med leverantörer som, liksom vi själva, är miljöcertifierade.

Alla transporter samordnas så långt det är möjligt, för att spara bränsle. Ett annat exempel är att vi radikalt vill minska förbrukningen av wellpapp och kartong – målet är att vi ska klara att återvinna 90% av allt avfall.

Läs mera i vår Hållbarhetsrapport här

Elbilsgenerationen provkör bensinbil

https://youtu.be/FPMg31JULh8 Den etablerade tekniken är ofta den norm mot vilken nya tekniker och produkter jämförs. När teknikskiften inleds kan etablerade normer utmanas. Just detta pågår nu inom transportsektorn, där elektrifiering är en tydlig trend för exempelvis...

Nu startar våra Energismarta månader

  Under maj-juni har vi energismart månad. Besök våra butiker för att se kampanjer på energismarta produkter eller Klicka här»  för att se kampanjprodukterna och handla i Elektroskandias webbshop» (Obs! Du måste vara inloggad på Elektroskandias hemsida för att...

Make Light Work – PHILIPS LED-kampanj tillsammans med Elektroskandia

Vilket utrymme du än ska belysa eller vilken stämning du än vill skapa är Philips din partner inom belysning: Vår kunskap, tillförlitlighet och utomordentliga kundservice hjälper dig att göra det bästa belysningsvalet. Just nu genomför vi en gemensam kampanj med...

www.elektroskandia.se
energismart@elektroskandia.se
Telefon 08-92 35 00

Var energismart

Det spelar ingen roll hur mycket vi än talar om energieffektivitet och en hållbar utveckling. Om miljö. Om frisk luft och rent vatten. Om vi inte lyckas skapa ett koncept och bra produkter som attraherar dig som är kund hos oss. För det är bara om du och dina kollegor ser fördelarna med energismarta produkter som vi tillsammans kan göra skillnad.

Förenklat kan man säga att vara energismart börjar med produkter för en bättre miljö och slutar med en god affär – för alla.