Hållbarhet
Inom Elektroskandia har vi ett ständigt fokus på kvalitet, där vårt viktigaste mått utan tvekan är graden av kundnöjdhet. Flera av våra aktiviteter följs upp på en daglig basis, och eftersom det är ett arbete utan slut bedrivs det på många olika områden och nivåer.
Det man kan mäta kan man också åtgärda. Därför har vi inrättat en central kundsupport, vilket gett oss underlag för att höja leveranssäkerheten till våra kunder. Under en femårsperiod har vi nästan halverat antalet felleveranser – från en redan låg nivå.
Vi på Elektroskandia bedriver sedan många år ett aktivt miljöarbete. Detta tar sig många uttryck: Vi prioriterar t ex att samarbeta med leverantörer som, liksom vi själva, är miljöcertifierade.
Alla transporter samordnas så långt det är möjligt, för att spara bränsle. Ett annat exempel är att vi radikalt vill minska förbrukningen av wellpapp och kartong – målet är att vi ska klara att återvinna 90% av allt avfall.
Läs mera i vår Hållbarhetsrapport här
Upplyst mörker
I området Ålidhem med studentbostäder har det kommunala bostadsföretaget AB Bostaden i Umeå bytt armaturer och ljuskällor på två gårdar. Skälen har främst varit att öka säkerheten och trivseln samt minska energiförbrukningen. "Genom att ersätta de nuvarande...
Kapa kilowatten
Elteknikbranchen ska Kapa Kilowatten Nu drar EIO igång en stor kampanj med målet att profilera elinstallatörerna som en naturlig part att vända sig till för energieffektiva lösningar. Kampanjen, som löper över tre år, går under namnet Kapa Kilowatten. Nu i...